Grundläggande Marknadsföring

Att ha kunskap om Grundläggande Marknadsföring är ett måste för företagare!

grundläggande marknadsföringTvå brister som bidrar till att småföretagare tvingas att lägga ner sina företag är dålig kunskap om marknadsföring och felprioritering av pappers- och ekonomi hanteringen.

Jag har sett drömmarna hos många duktiga yrkesmänniskor gå i kras pga dessa brister. Tidigare hjälpte jag till med den ekonomiska planeringen. Nu undervisar eller coachar jag i marknadsföring. En kort kurs i marknadsföring på två halvdagar kan vara guld värd för dig som är egen företagare. Har du inte möjlighet till detta så kan jag ge dig en snabb introduktion som individuell coachning. Där får du tillgång till hela kursens dokumentation. Oftast räcker det med 2-3 träffar.

Vem kan gå kursen i Grundläggande Marknadsföring?

Min kurs vänder sig till dig som inte har någon särskild anställd för att sköta marknadsföringen i företaget. Är du en egen företagare har du stor nytta av gå en marknadsföringsutbildning och lära dig grunderna i  modern marknadsföring. Så att du kan planera din marknadsföring på ett kostnadseffektivt sätt.

Jag har haft uppdrag för olika företagarnätverk i Skåne, Småland och Blekinge eller för Länsstyrelsen Skånes landsbygdsavdelning som satsar på kompetensutveckling av småföretagare. Där har jag haft deltagare från mängder av branscher och lärt mig mycket om dessa.

Det händer hela tiden nya saker inom marknadsföring och jag utbildar mig själv ständigt inom detta ämne. För mina kunders skull tillhandahåller jag lättlästa kunskapsblad. Dessa kan man köpa om man snabbt vill uppdatera sig inom ämnet. En pdf fil på ca 10 sidor kostar 96 kr exkl moms.
Läs mer om Kunskapsblad

Kursen i grundläggande marknadsföring innehåller:

  • Vad är marknadsföring?
  • Vilka olika sätt finns det att marknadsföra sig på?
  • Sociala media – vad är det? Vilka passar mina kunder?
  • Hur använder jag min affärsidé? Vad konkurrerar jag med?
  • Hgrundläggande marknadsföringur gör jag en konkurrensanalys och en marknadsundersökning
  • Hur kan jag använda en SWOT- analys för att hitta rätt argument?
  • Vilka är min målgrupp? När och hur når jag dessa på bästa sätt?
  • Hur ska mitt budskap se ut? Vilka är mina USP:ar eller ESP:ar
  • Vilka lagar och regler finns?
  • Varför bör man planera marknadsföringen?
  • Hur gör man en marknadsplan?

Det är så här din utveckling ska se ut och då krävs kostnadseffektiv  och välplanerad marknadsföring.

Marknadsföring  gäller att sticka upp och sticka ut så att du syns bland allt det andra som stjäl uppmärksamhet.